tirsdag 29. august 2017

Uke 3 - noe sykling og en liten sprekk...

Uke 3 gikk egentlig veldig fint, i alle fall fra mandag til lørdag. Jeg er ikke så flink til å variere i matveien som jeg kanskje burde være, så det har gått mest i Brisk-knekkebrød til lunsj og salat med enten kylling eller annet kjøtt til middag.
Litt egg til kveldsmat nå og da, og det har gått veldig greit.

Forrige gang jeg gikk på lavkarbo spiste jeg nesten bare laks, egg og grønnsaker, og ble så sabla lei etterhvert at jeg ikke klarte å spise det på lange stunder etterpå. Men har ikke merket noe til at jeg er matlei enda, så satser på at det går bra enda en stund.

Når det gjelder trening så har det bli
tt en sykkeltur hver dag, bortsett fra i helgen. Enten alene, med hund, med vesla i trille bak eller begge deler. Det har ikke blitt de voldsomt lange turene, og jeg har ikke fått logget alle kilometerne, men jeg har vel syklet 2-3 mil til sammen. Kjøpte meg forresten ny sykkel, det kommer et eget innlegg om det :)

Når det kommer til en eventuell vektreduksjon denne uken så har jeg rett og slett bare latt være å veie meg. Jeg hadde en ganske grei sprekk i helgen som var.
Vesla skulle feire bursdag både lørdag og søndag, så jeg fikk i meg både litt ris, focacciabrød, rundstykker og sjokoladekake. Til og med litt rødvin lørdag kveld.
Kjenner kroppen min såpass godt at jeg bare hadde blitt skuffet om jeg hadde gått på vekta søndag kveld, så jeg lar det gå enda en uke før jeg sjekker igjen ;)
Er godt i gang med lavkarbo igjen nå da. Hun har jo tross alt bursdag bare én gang i året, så får jeg heller kanskje legge på en ekstra uke før jeg når målet mitt.

Nå skal det sies at jeg hadde forsøkt å gjøre bursdagsmiddagene så lavkarbovennlige som mulig da, med grillspyd og salat, samt ris og focacciabrød til de som måtte ønske det. Men jeg sprakk litt allikevel, og har egentlig ikke dårlig samvittighet for det.

Oppsummering uke 3:
Vekt: ?
Sykling: 2-3 mil

Jeg må forresten huske å kjøpe målebånd. Nå når jeg har begynt å trene igjen så vil jo ikke vekten gå så fort ned siden muskler veier mer enn fett. Da er målebånd et fint redskap for å sjekke fremgang.
Jeg kjenner jo at bukser og klær sitter litt løsere, så jeg er nok definitivt på rett vei.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar