tirsdag 22. august 2017

Uke 2 - godt i gang! ...med PMS

På søndag var det veiedag. Vekta stoppet på 79,8 kg; minus 500 g. kg på én uke. Fornøyd med det! :) Målet mitt er å gå ned mellom 0,5 - 1 kg i uka, så det er jo akkurat innafor.

Nå vet jeg at min vekt svinger veldig med syklusen, jeg har lett for å legge på meg faktisk så mye som 2-3 kilo rett før (bare vann, trykk her for å lese mer), og med det i bakhodet så er jeg veldig fornøyd med ukens resultat. For meg er det egentlig ingen vits i å gå på vekten siste uken i syklusen (rett før mensen), men så gjorde jeg det allikevel, og ble positivt overrasket. Når mensen er ferdig, skal jeg gå på vekta igjen, bare for å se ;)

Uke 2 har gått veldig bra. Sultfølelsen er fortsatt nesten borte, og når jeg spiser så holder jeg meg mett lenge. Har ikke småspist i det hele tatt siden behovet ikke har vært der. 
Har heller ikke merket noe til hodepine, selv om jeg ikke har vært like flink til å drikke vann. Skjerpings! Vannflaska er med over alt, men jeg glemmer å drikke...
Det er viktig å drikke mye vann for nyrenes del siden jeg spiser mye mer proteiner enn jeg gjorde tidligere. 

Jeg har vært litt lat på lunsj- og middagssiden, og bare repetert det jeg har spist tidligere. Det har gått mye i kylling i forskjellige varianter med salat. På fredagen var det taco-aften, og jeg hadde ikke kjøpt inn mine vanlige, elskede skjell, men derimot kinakål! Det gikk supert å bruke de crispy bladene i stedet for skjell eller lompe, absolutt vellykket. Og jeg ble god og mett :)

Til lunsj den siste uken har det gått i Brisk lavkarboknekkebrød med enten smøreost eller italiensk salat og skinke på. Kanskje på tide med litt variasjon... :)

På treningssiden har jeg definitivt vært mye flinkere enn i uke 1, hvor det stort sett gikk i små turer i skogen med minstejenta og bikkja.

Tror det har blitt ca 3 mil på sykkel til sammen fredag til søndag, både med og uten vogn med minsta i baki.

Satser på at den positive trenden fortsetter! Ny vektoppdatering kommer i uke 3.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar