torsdag 10. august 2017

Alt med måte: lavkarbo betyr ikke fritt fram og slipp alle hemninger

Det at jeg har valgt et lavkarbokosthold, har gjort at jeg tråler internettet rundt etter info, tips og triks som jeg kan ta med meg videre i hverdagen. Kunnskap er makt!

Det jeg har lagt merke til, er at også innad i det hardbarka "lavkarbomiljøet"
finnes det myter, misforståelser og overdrivelser som ser ut til å virke som sannheter for enkelte.

Jeg har kuttet ut mesteparten av karbohydratene og fokuserer heller på en sunn, variert kost uten alt for mye av verken det ene eller det andre. Det sier seg jo selv at å bare spise meierismør, fleskesvor, majones og bacon i lengden neppe er særlig sunt? Jeg tror sunn fornuft og noen kjøreregler er nøkkelen til et sunt, næringsrikt og fullverdig kosthold.

Fitnessbloggen har tatt opp emnet, og har kommentert noen av de vanligste mytene som verserer innad i lavkarbomiljøet. Klikk her, les og bli klok :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar