lørdag 12. august 2017

Middag: Fyllt kyllingfilet med bacon og salat

Jeg er veldig glad i kylling. Med kylling kan man variere i nesten det uendelige! I går ble det fylt kyllingfilet med bacon og salat til middag.
Kyllingfiletene grillet jeg, men man kan fint tilberede de i stekeovn også.
Hadde egentlig tenkt å bruke kremost til fyll, men det glemte jeg å kjøpe. Så da finhakket jeg litt vårløk og moste fetaost og vanlig ost sammen med en gaffel, tilsatte vårløken og krydret med litt hvitløk, salt og pepper. Resultatet ble helt nydelig!



Til én person trenger du:
Én stor kyllingfilet
En halv pakke bacon (4 skiver)
Kremost etter ønske (eller fetaost og vanlig gulost most sammen)
Litt finhakket vårløk
Krydder etter ønske, jeg brukte hvitløk, persillade, salt og pepper.
Salat etter ønske. Jeg brukte ruccola, hjertesalat, litt løk, paprika, cherrytomat og litt vårløk. Hadde fetaost over, og litt rømme som dressing.

Bland/mos ost(ene), tilsett vårløk og krydder etter ønske og bland godt.
Skjær en lomme i kyllingfileten, pass på at du ikke skjærer gjennom. Det lønner seg at åpningen er litt mindre enn lomma inni.
Ha i ønsket mengde fyll, lukk igjen fileten og surr bacon rundt.
Stekes på middels varme på grillen, til alt kjøttet er godt gjennomstekt, men ikke helt tørt. Jeg snudde ofte og brukte vel ca 15-20 min på grillingen, men dette kan sikkert variere litt fra grill til grill og med str. på fileten.
Skal du tilberede i stekeovn, svi filetene litt i smør på høy varme i panna, legg de i et ildfast fat og stek de på 200 grader i ca 20 min, avhengig av størrelsen på fileten(e).
Kyllingen blir utrolig saftig når den tilberedes på denne måten!
Legg kyllingen på salat eller server med ønsket tilbehør og NYT!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar